Her zaman her yerde

Speedminton® malzemelerinizle istediğiniz her zaman ve her yerde bu sporu yapabilirsiniz. İhtiyacınız olanlar sadece iki raket ve bir Speeder® topudur. Speeder® , dış mekanda oynanabilmesi için tasarlanmıştır ve 4 şiddetine kadar olan rüzgarlara dayanıklıdır ve 30 metre mesafeye kadar stabil bir şekilde uçabilir. Sınırlar kalkıyor: parkta, sokakta, kumsalda veya bahçede, Speedminton® ile her yerde eğlenmeniz garantidir. Işıldayan Night Speeder® topu ile artık geceleri de oynayabilirsiniz. Maç yapmak içinse "easy court" var.

Maç sahası arama derdi de artık ortadan kalkıyor. 5,5m lik kare şeklinde iki oyun alanı, saniyeler içerisinde her türlü zemine kurabilir (12,8m aralıklı olacak şekilde) ve de nizami maç sahanız hazır olur.

Sağ taraftaki videoyu izleyerek, oyun hakkında daha iyi bilgi edinebilirsiniz

Speedminton® El Kitabı

1. Fun Speeder® (kırmızı etekli , sarı uçlu speeder®), ile

2. 5 metre mesafeden ısınma vuruşlarına başlayın.

3. Servis atarken topu bel hizanızın altında tutmalısınız.

4. Oyuna ısınmaya başladıktan sonra aranızdaki mesafeyi 10 metreye çıkarın.

5. Daha sonra Match Speeder® topu ile oynamaya başlayın (sarı etekli, kırmızı üçlü speeder). Bu esnada artık aranızdaki mesafe 12-15 metre kadar olmalıdır.

6. Eğer rüzgarlı bir havada oynuyorsanız, speederın üstüne rüzgar ringini geçirin.

7. Oyununzun devamında artık bir maç yapmak istiyorsanız, Easy Court ları yere serip (5,5 metrelik ve birbirinden 12,8m uzaklıkta iki kare kutu ), maça başlayabilirisiniz.

8. Gece de oynamak isterseniz, Night Speeder®'ı alıp (sarı etekli, transparan uçlu), içine bir ışık çubuğu yerleştirip sabaha kadar oyunun keyfini çıkarın.

Crossminton Kurallar

Oyun

Set, oyunculardan her hangi birinin 16 ya ulaşmasıyla biter. Bir maç, üç setten ikisini kazanan oyuncu tarafından kazanılmış sayılır.

Servis

Üç servisten sonra, servis taraf değiştirir. Her servis skora etki eder. Şayet set sonunda 15:15 beraberlik varsa, her sayıda bir servis değişir. Servis atarken top, bel hizasını aşağısında olmalıdır. Smaç servis yapılamaz. Seti kaybeden taraf, takip eden sette ilk servisi kullanır.

Sayılar

Oyuncunun sayı kazanabilmesi için, speeder® topunun rakip oyuncunun sahasına düşmesi (çizgiler dahildir) veya rakip oyuncun topu oyun alanı dışına atması gereklidir.

Kort değişimi

Her setten sonra, oyuncular oyun alanını değiştirir. Eğer oyun üçüncü sete kalırsa her 6 puandan sonra oyuncular oyun alanını değiştirirler.

Resmi Turnuva Kuralları

Uluslararası International Crossminton Organizasyonu'nun resmi turnuva kuralları sayfasına buradan ulaşabilirsiniz:

ICO